Mengenai Saya

Foto saya
focus on financial statements and cash budgeting, counseling - stress management, burn out, job satisfaction, motivation, quality management system - iso 9001:2008, leadership, entrepreneurship, university-industrial-community-alumni development, risk management

Selasa, Ogos 26, 2008

Kepuasan Pelanggan

Bukan mudah memberi perkhidmatan yang dapat memuaskan pelanggan. Pelanggan, iaitu manusia tidak akan mudah puas atau gembira dengan apa yang diterima. Makin dimanjakan, makin banyak diminta.

Kita dinasihatkan untuk hidup secara sederhana. Apabila kita mempunyai keinginan yang tiada batasan, ianya akan menyebabkan masalah yang akan bertambah-tambah. Kita lupa bersyukur dengan apa yang kita ada. Kita lupa bersyukur dengan apa yang kita terima.

Perlukah kita kepada rumah yang besar? Perlukah kita kepada kereta yang besar. Berdoalah agar ALLAH mengurniakan mahligai dan kehidupan sejahtera dunia dan akhirat. Kesejahteraan bukan bermakna kuasa, pangkat dan harta di dunia tanpa bersedia ke akhirat.

Tiada ulasan: