Mengenai Saya

Foto saya
focus on financial statements and cash budgeting, counseling - stress management, burn out, job satisfaction, motivation, quality management system - iso 9001:2008, leadership, entrepreneurship, university-industrial-community-alumni development, risk management

Jumaat, Ogos 15, 2008

U ni Milik Siapa?

UiTM ditubuhkan untuk membantu dalam membangun dan memajukan bumiputera melalui pendidikan. Ramai pihak bersama bertanggungjawab untuk memastikan tujuan penubuhan uitm adalah tercapai sebagaimana hasrat pemikirnya.

Pensyarah bertanggungjawab memastikan bersedia membantu meningkatkan ilmu para pelajarnya. Pentadbir bertanggungjawab memastikan kelancaran pentadbiran u. Pelajar bertanggungjawab memastikan harapan ibubapa dan pihak lain tidak disia2kan. Sedih jika ada pihak yang sengaja tidak sayangkan uitm.Marah bila diantara pihak tersebut termasuklah warga u ini sendiri. Tiada keikhlasan semasa berada di u ini.

Bagi pihak yang tiada sense of belonging dan kasih secara ikhlas terhadap uitm, bersedialah untuk tiada di uitm. Janganlah anda menjadi penghalang uitm mencapai hasrat penubuhannya.

Tiada ulasan: