Mengenai Saya

Foto saya
focus on financial statements and cash budgeting, counseling - stress management, burn out, job satisfaction, motivation, quality management system - iso 9001:2008, leadership, entrepreneurship, university-industrial-community-alumni development, risk management

Rabu, Ogos 27, 2008

Kawan dan Lawan

Bila berkawan pilih baik2. Pilih yang baik untuk kita dan untuk dia. Kawan mencerminkan kita. Lawan pun mencerminkan kita.

Ada yang ingin berkawan kerana nama.Ada yang ingin berkawan kerana kuasa, dan sebab2 lain. Saya berkawan atan berlawan bukan kerana nama ataupun kuasa. Saya berkawan atau berlawan kerana keikhlasan dan amanah. Kita diamanahkan untuk memakmurkan bumi. Kita dijadikan untuk beribadah kepadaNya.

Janganlah kita mudah berkawan kerana nama dan kuasa di dunia. Adakah saya kurang kawan kerana tiada nama atau kuasa? Adakah saya ramai lawan kerana tiada nama atau kuasa? Allah Maha Mengetahui dan Maha Adil.

Tiada ulasan: