Mengenai Saya

Foto saya
focus on financial statements and cash budgeting, counseling - stress management, burn out, job satisfaction, motivation, quality management system - iso 9001:2008, leadership, entrepreneurship, university-industrial-community-alumni development, risk management

Jumaat, Ogos 01, 2008

Keselamatan di Jalan Raya

Sebagaimana pembaca blog cik Hisyam sedia maklum, dua pelajar uitm telah meninggal dunia akibat kemalangan di dalam dan di luar kampus shah alam.

Kenapa ianya berlaku? Sudah takdir ILLAHI. Tetapi kita boleh cuba mengelak daripada ianya berlaku dengan mematuhi peraturan jalanraya. Berhati-hatilah ketika memandu atau menunggang kenderaan. Pasanglah lampu supaya orang lain mudah nampak kita. Pasangkan lampu isyarat untuk membelok. Bunyikan hon untuk mengingatkan orang lain tentang kehadiran kita. Pakailah tali pinggang keledar dan topi keledar. Janganlah sombong.

Sebagaimana catitan blog terdahulu saya, 'Adakah cara kita di jalanraya mencerminkan siapa diri kita?' Adakah kita prihatin tentang keselamatan diri dan juga orang lain? bacalah terjemahan surah Al-Asr'.

Tiada ulasan: