Mengenai Saya

Foto saya
focus on financial statements and cash budgeting, counseling - stress management, burn out, job satisfaction, motivation, quality management system - iso 9001:2008, leadership, entrepreneurship, university-industrial-community-alumni development, risk management

Isnin, Ogos 18, 2008

Pegawai Pengiring

Tugas pegawai pengiring adalah untuk mengiringi pelajar semasa program lawatan. Pegawai pengiring mestilah bersama pelajar dalam sepanjang perjalanan, seperti berada di dalam kenderaan yang dinaikki pelajar. Ini untuk membolehkan sebarang bantuan diberikan kepada pelajar jika diperlukan semasa perjalanan program.

Tetapi ada yang salah faham tentang tugas pegawai pengiring. Pegawai tersebut menaiki kenderaan berbeza daripada pelajar. Masalah timbul apabila berlaku kecemasan kepada pelajar ataupun kenderaan pelajar. Jadi, adakah kita boleh menuntut elaun sebagai pegawai pengiring jika kita tidak menjalankan tugas sebagai pegawai pengiring?

Layakkah kita menuntut elalun bertugas tiga hari dua malam jika kita hanya berada selama lapan jam bersama pelajar? Layakkah kita memarahi pegawai yang tidak meluluskan tuntutan kita kerana pada pandangan pegawai yang bertanggungjawab, kita telah tidak bertugas dengan amanah sebagai pegawai pengiring?

Tiada ulasan: