Mengenai Saya

Foto saya
focus on financial statements and cash budgeting, counseling - stress management, burn out, job satisfaction, motivation, quality management system - iso 9001:2008, leadership, entrepreneurship, university-industrial-community-alumni development, risk management

Khamis, Ogos 28, 2008

Keluhan Seorang Rakan

Ada seorang rakan menyatakan ketidakpuasan berekenaan kenaikan pangkat baru2 ini. Setiap kali keputusan kenaikan pangkat, akan ada yang mengeluh kerana tidak puas hati. Saya? Saya tidak layak dinaikkan pangkat...

Seorang rakan mengeluh tentang masalah racun dan virus. Ianya telah memberi kesan yang berterusan kepada dia dan keluarganya. Pemberi racun dan virus pandai bermuka2 dihadapannya tetapi menikam beliau bertubi2 dibelakangnya.

Sebagaimana kata seorang bos saya, dia telah berkali2 diracuni dan ditikam, rezeki hilang dsbnya. Dia tanya bagaimana pula perasaan saya. Saya senyum. Kepada rakan2, teruskan berkhidmat dengan ikhlas dan jujur serta penuh amanah. Allah Maha Adil.

Tiada ulasan: