Mengenai Saya

Foto saya
focus on financial statements and cash budgeting, counseling - stress management, burn out, job satisfaction, motivation, quality management system - iso 9001:2008, leadership, entrepreneurship, university-industrial-community-alumni development, risk management

Sabtu, Ogos 09, 2008

Kesihatan

Jagalah kesihatan kita. Selalunya kita dinasihatkan bersenam dan jaga pemakanan kita. Janganlah asyik bekerja sahaja sehingga terlupa akan kesihatan kita.

Saya selalu menasihatkan saudara dan kawan. Tetapi adakalanya saya sendiri terlupa mengamalkannya. Bos alias Guru Baru saya menasihatkan saya bahawa kesihatan perlu dijaga. Organisasi akan terus wujud tanpa diri kita. Mentor R menasihatkan saya supaya jaga kesihatan. Dr Madya Suunto turut menasihatkan saya menjaga kesihatan saya. Terima kasih kepada yang perihatin kepada saya.

Bila badan tidak sihat, tidak ada gunanya pangkat yang besar. Tiada gunanya kereta besar, dan sebagainya. Apabila kita tidak sihat sebenarnya adalah peringatan daripada ALLAH bahawa kita ini adalah hambaNYA yang kerdil dan sentiasa memerlukan kepadaNYA.

Tiada ulasan: