Mengenai Saya

Foto saya
focus on financial statements and cash budgeting, counseling - stress management, burn out, job satisfaction, motivation, quality management system - iso 9001:2008, leadership, entrepreneurship, university-industrial-community-alumni development, risk management

Jumaat, Ogos 29, 2008

Konvokesyen

Majlis konvokesyen adalah saat yang membanggakan para hadirin majlis. Graduan berbangga berjaya menamatkan pengajian dengan jayanya. Keluarga gembira kerana graduan membuktikan bahawa ahli keluarga berupaya mendapat pendidikan tinggi. Para staf uitm gembira kerana berjaya membawa sebuah lagi kumpulan bumiputera meningkatkan diri mereka melalui pendidikan.

Kita patut bersyukur dengan kejayan yang kita capai. Kita faham bahawa usaha pelbagai pihak membantu kita mendapat segulung pengiktirafan akademik. Kita mengetahui sama ada kita layak atau tidak mendapat gulungan sijil/diploma dsbnya. Adakah kita mendapatnya dengan jujur dan amanah, atau sebaliknya?

Proses mendapat pengiktirafan adalah lebih penting daripada mencapai matlamat kita. Matlamat tidak menghalalkan cara kita mencapai matlamat. Tahniah kepada para graduan Program Profesional InED. tahniah kepada ahli keluarga graduan dan staf uitm.

Tiada ulasan: