Mengenai Saya

Foto saya
focus on financial statements and cash budgeting, counseling - stress management, burn out, job satisfaction, motivation, quality management system - iso 9001:2008, leadership, entrepreneurship, university-industrial-community-alumni development, risk management

Khamis, Ogos 14, 2008

Pengkhianat

Ianya adalah satu perkataan yang amat negatif. Ianya seperti duri dalam daging, tetapi mempunyai kesan yang lebih besar. Ianya juga bermakna tidak amanah.

Sedih dan marah apabila berjumpa dengan pengkhianat. Beliau hanya inginkan kebaikan untuk sendiri sahaja. Ianya tidak memikirkan kesan kepada masyarakat. Contoh pengkhianat adalah seseorang yang memegang jawatan hasil tipudaya. beliau tidak layak memegang jawatannya kerana tiada kelayakan atau kurang kelayakan yang sesuai dengan tugas jawatan. Beliau memegang jawatan hanya untuk nama, pangkat, kuasa dan yang penting baginya adalah habuan untuk diri dan yang terdekat dengannya.

Saya tidak hormat langsung kepada pengkhianat. Adakah pengkhianat ini seorang munafik? Saya rela tidak dinaikkan pangkat, menerima kenaikan gaji, mendapat bilik yang besar, dan sebagainya, daripada bersekongkol dengan pengkhianat. Semoga ALLAH membalas seadil-adilnya kepada mereka ini. Pengkhianat adalah seorang yang zalim.

Tiada ulasan: