Mengenai Saya

Foto saya
focus on financial statements and cash budgeting, counseling - stress management, burn out, job satisfaction, motivation, quality management system - iso 9001:2008, leadership, entrepreneurship, university-industrial-community-alumni development, risk management

Selasa, Ogos 19, 2008

Kereta saya

Saya ditegur tentang kenderaan yang saya pandu ke kampus. "Tak mencerminkan status sebagai seorang pensyarah", salah satu komen kepada saya. Adakah seorang pensyarah mesti memandu kenderaan yang berjenama tertentu?

Saya sikit pun tak terkilan.Malah saya rasa seronok kerana pelajar saya mengenali saya di jalanraya melalui kereta yang saya pandu. Perlukah saya memandu sebuah kereta baru ataupun berlambangkan sebuah bintang untuk melayakkan saya dihormati? Apabila melawat ke kampus cawangan, saya suka menaikki kereta yang bukannya didepan sekali. Saya seronok melihat pegawai hormat kepada kereta atau penumpangnya.

Kereta bagi saya adalah suatu alat untuk memudahkan saya menjalankan tugas dan amanah. Tetapi, sekali sekala seronok juga dapat naik 'porsche' atau jaguar, sekadar menumpang sahaja. Hidup kita pun di dunia pun hanya sementara dan menumpang sahaja untuk ke destinasi sebenarnya iaitu alam akhirat. Bersamalah kita doakan 'pemanduan' kita semasa di dunia akan membuatkan kehidupan kita yang terbaik di destinasi akhirat.

2 ulasan:

Stoner berkata...

Assalamualaikum

Semoga encik bad dapat apa yg encik bad cita-citakan

Terima kasih atas ilmu yg diberikan selama ni

P/s: Rezeki kita, kita ja yg tau~

huhu

cebad berkata...

terima kasih stoner.
semoga ilmu daripada fsr dan uitm digunakan untuk kebaikan dunia dan akhirat