Mengenai Saya

Foto saya
focus on financial statements and cash budgeting, counseling - stress management, burn out, job satisfaction, motivation, quality management system - iso 9001:2008, leadership, entrepreneurship, university-industrial-community-alumni development, risk management

Sabtu, Ogos 09, 2008

TUGAS DAN KESIHATAN

Saya amat kagum dengan saudara2 yang begitu sibuk menjalankan amanah sebagai warga uitm. Tugas dijalankan sama ada di shah alam ataupun di kampus cawangan.

Mereka yang lebih berusia daripada saya kelihatan mampu menjalankan tugas tanpa kesan terhadap kesihatan mereka. Bagi diri saya, bertugas selama tujuh hari seminggu amat memenatkan. Inikan pula jika perlu bertugas lebih daripada dua minggu berturut2 di luar stesen. Bagaimanakah kawan2 saya ini mampu meneruskan amanah tanpa menjejaskan kesihatan mereka?

Pesan saya kepada diri saya dan kawan2. Jagalah kesihatan kita. Saya kagumi minat dalam menjalankan amanah kita. Beruntung mereka yang bertugas dengan mereka yang beramanah. Tetapi, fahamilah bahawa jika kita sakit, itu tandanya peringatan daripada badan kita. Saudara2 profesor adalah permata yang amat berharga kepada uitm.

Tiada ulasan: