Mengenai Saya

Foto saya
focus on financial statements and cash budgeting, counseling - stress management, burn out, job satisfaction, motivation, quality management system - iso 9001:2008, leadership, entrepreneurship, university-industrial-community-alumni development, risk management

Khamis, Ogos 07, 2008

Ikhlas

Saya dan seorang sahabat ke tempat biasa saya untuk makan tengahari. Tiba2 telefon kawan berbunyi. 'Sila ke ... bawa Bad sekali'.

Perintah diikuti dengan ikhlas. Kita hendaklah ikhlas dalam menjalankan tugas kita seharian. Tidak perlulah bermuka-muka. Kita adalah hamba ALLAH. ALLAH Maha Melihat dan Maha Mengetahui. Janganlah di hadapan seseorang kita manis, tetapi di belakangnya kita meremeh2kannya. Janganlah jadi seorang munafik. Ataupun talam dua muka.

Seorang saudara memberitahu saya bahawa saya amat mudah menunjukkan air muka sebenar saya terhadap seseorang. Jika saya tidak suka dengan seseorang, ianya jelas ditunjukkan oleh air muka saya. Benarkah? Adakah saya mudah dibaca keikhlasan saya?

Tiada ulasan: