Mengenai Saya

Foto saya
focus on financial statements and cash budgeting, counseling - stress management, burn out, job satisfaction, motivation, quality management system - iso 9001:2008, leadership, entrepreneurship, university-industrial-community-alumni development, risk management

Khamis, Ogos 21, 2008

Kepuasan Kerja

Saya berminat melakukan penyelidikan atau kajian berkaitan kepuasan kerja. Saya ingin mengetahui apakah peringkat atau tahap kepuasan kerja di kalangan rakan2. Tetapi kepuasan kerja yang tinggi tidak semestinya melambangkan produktiviti yang tinggi.

Ada yang sangat berpuashati dengan kerjanya kerana kuasa, rezeki dan lain2 lagi. Jika kita berpuas hati dengan kerja kita, maka pastikan pula tempat kerja atau majikan kita berpuashati dengan kita. Ada yang berpuashati dengan kerjanya kerana kejujuran dihargai. Ada yang berpuashati dengan kerjanya kerana sikap tidak amanah tidak diteliti.

Kepuasan kerja boleh mendorong kepada kemurungan atau kemurungan adalah punca ketidakpuasan kerja. Yang amat penting, andaikan kerja kita sebagai ibadah iaitu sebagaimana untuk mencapai tujuan kita dijadikan ALLAH.

Tiada ulasan: