Mengenai Saya

Foto saya
focus on financial statements and cash budgeting, counseling - stress management, burn out, job satisfaction, motivation, quality management system - iso 9001:2008, leadership, entrepreneurship, university-industrial-community-alumni development, risk management

Rabu, Ogos 27, 2008

Pakarkah Saya?

Bagaimana kita mengenal seorang pakar? Adakah tertera di pakaiannya yang menyatakan bahawa dia seorang pakar? Atau adakah melalui pengiktirafan pihak yang tiada kepentingan peribadi?

Saya bukan seorang pakar. Kerana saya hanya mempunyai gelaran encik sahaja di hadapan nama saya. Tersenyum apabila ada yang tersalah sebut dan memanggil saya "Prof". Profesor adalah seorang yang 'profess' sesuatu bidang. Bolehkah saya dipanggil profesore? Atau cukupkah sekadar Ce Bad sahaja? Pakar juga dikenali sebagai 'expert'.

Mungkin boleh panggil saya cebad al-blog, al-akauntan.

Tiada ulasan: