Mengenai Saya

Foto saya
focus on financial statements and cash budgeting, counseling - stress management, burn out, job satisfaction, motivation, quality management system - iso 9001:2008, leadership, entrepreneurship, university-industrial-community-alumni development, risk management

Khamis, Ogos 28, 2008

Disiplin Kita

Seorang pelajar perlu berdisiplin. Disiplin daripada perkataan 'disciple' iaitu pengikut. Pengikut mestilah mematuhi peraturan yang ditetapkan oleh gurunya.

Walau pun diingatkan berulang2kali, para pelajar masih tidak mahu mematuhi peraturan UiTM. Jika demikian, janganlah jadi pelajar UiTM. Begitu juga dengan warga UiTM yang lain. Staf UiTM adalah 'role-model' kepada para pelajar dan mereka yang berada di luar UiTM. Sedih melihat tingkahlaku warga UiTM yang tidak pandai membaca walau pun berada di sebuah Institusi Pendidikan Tinggi.

Adakah mereka tanpa disiplin adalah mereka tidak berilmu? Disiplin membantu menaikkan imej kita atau sebaliknya. Disiplin ada kaitan dengan kualiti. Berdisiplin baik dapat membantu dalam pengurusan kesihatan.

Tiada ulasan: