Mengenai Saya

Foto saya
focus on financial statements and cash budgeting, counseling - stress management, burn out, job satisfaction, motivation, quality management system - iso 9001:2008, leadership, entrepreneurship, university-industrial-community-alumni development, risk management

Jumaat, Ogos 01, 2008

Siapa Pandai?

Seorang pelajar saya memberitahu bahawa seorang majikan bertanyakan 'apakah kelayakan penyelia anda'. Majikan tersebut dengan bangganya memberitahu bahawa dia adalah lulusan dari negara UK.

Para pelajar saya berdesing telinga mereka. Mereka berbangga dengan pensyarah mereka dan bengang dengan majikan tersebut. AlhamdulILLAH, jika kita berilmu dan berniat berkongsi ilmu dengan pelajar kita, mereka akan bangga dengan keikhlasan kita.

Saya tersenyum dengan makluman pelajar saya. Pada pandangan saya, saya tidak perlu ada pangkat prof/prof madya/dr di hadapan nama saya untuk membolehkan pelajar berbangga kerana menjadi pelajar saya. Tapi, kalau jadi 'PROFESSOR DR ..., C.A.(M), K.B., A.I.I.A.(M), ... akan membuat pelajar lebih berbangga dapat berkongsi ilmu dengan saya. Doakanlah. InsyaALLAH.

Tiada ulasan: