Mengenai Saya

Foto saya
focus on financial statements and cash budgeting, counseling - stress management, burn out, job satisfaction, motivation, quality management system - iso 9001:2008, leadership, entrepreneurship, university-industrial-community-alumni development, risk management

Rabu, Ogos 06, 2008

Budi Bahasa Amalan Kita

Seorang saudara dan pernah menjadi ketua di organisasi saya mengingatkan saya untuk sentiasa mengucapkan terima kasih kepada yang berbudi kepada kita. Apakah budi? Susahkah untuk kita berbudi?

Saya ingin mengucapkan terima kasih kepada en Hanifah dan pn Norakma dari kampus jengka. Tidak dilupakan en Shukri, en Mustafa, mr John, dan ramai lagi warga uitm jengka. Saya mohon maaf kepada mereka yang tidak saya sebut nama mereka secara peribadi. Ini kerana pada pandangan saya bahawa berbudi bahasa adalah budaya di uitm jengka. Ianya diamalkan daripada pengarah kepadalah peringkat paling bawah.

Amalkan budaya berterima kasih kepada mereka yang berbudi kepada kita. Hanya ucapan terima kasih sahaja dapat saya nyatakan kepada mereka. Hanya ALLAH sahaja berupaya memberi balasan setimpal dengan budi seseorang manusia.

Tiada ulasan: