Mengenai Saya

Foto saya
focus on financial statements and cash budgeting, counseling - stress management, burn out, job satisfaction, motivation, quality management system - iso 9001:2008, leadership, entrepreneurship, university-industrial-community-alumni development, risk management

Khamis, Oktober 15, 2009

Al Asr' - Sekadar Mengingatkan

manusia mudah lupa, bukan sahaja orang melayu. Dan saya juga mudah lupa. Dan perlu sentiasa diingat2kan.

Setelah mendapat kemurahanNya dan rahmatNya, saya alpa dan lupa bersyukur kepadaNya. Saya lupa atau mudah2kan menjalankan tanggungjawab saya sebagai hambaNya. maka semalam saya diingatkan. Pagi tadi saya diingatkan. Saya sedar bahawa saya rasa saya masih belum bersedia untuk menyahut panggilan kembali kepadaNya. Semasa menghadapi amsalah pernafasan, dan tekak terasa pedih, saya takut dan insaf. Takut bhw adakah masa saya telah tiba sedangkan saya rasa saya masih belum bersedia. Dan saya tidak berupaya menikmati puasa pada hari ini. Dan saya cuba berkongsi kemurahanNya kepada saya dgn makhluk2Nya yg lain pada setiap hari.

maka peringatan akan sentiasa ada dan diulang2. Sama ada kita sedar atau pun tidak. Doakan agar kita tidak tergolong dlm mereka yg alpa dan lupa setelah mencapai kemenangan di dunia yg hanya sementara sahaja.

Tiada ulasan: