Mengenai Saya

Foto saya
focus on financial statements and cash budgeting, counseling - stress management, burn out, job satisfaction, motivation, quality management system - iso 9001:2008, leadership, entrepreneurship, university-industrial-community-alumni development, risk management

Rabu, Oktober 28, 2009

Peperiksaan Oktober 2009

Hari ini hari pertama peperiksaan Oktober 2009 di UiTM. Dan hari ini juga saya bertugas sebagai pengawas pepeperiksaan (1 daripada 4) untuk sem ini. Tugasan saya di pagi tadi adalah di Dewan Anex UiTM.

Lebih drpd 200pelajar yg mengambil peperiksaan. Mereka terdiri drpd pelajar sepenuh masa dan bukan sepenuh masa. Mereka juga terdiri drpd pelajar diploma dan Ijazah sarjana muda sain sukan dan pengurusan sukan. Peralatan seperti meja kurang tersedia spt sepatutnya. Tiada nombor meja, jadi terpaksa gunakan helah untuk calon dpt membezakan tempat duduk mereka dgn mudah. Maklumat adalah penting.

Dan kelihatanlah pelajar kerap keluar ke tandas kerana suhu dlm dewan lebih sejuk drpd biasa. Ianya tak dpt dikawal kerana ianya berbentuk 'centralised control'. Kelihatan juga pelajar yg termenung mungkin kerana dah 'habis' menjawab. Ada yg tidur. Dan diantara pelajar kelihatanlah ada yg resah gelisah. Kenapa ya? Terlebih tahu atau tidak tahu untuk menjawab soalan?

Kepada kesemua yg menduduki peepriksaan Oktober 2009 UiTM, saya ucapkan semoga anda selamat dlm melalui peperiksaan ini. hadapilah dgn tenang dan jujur. Janganlah cuba membuat 'magic' atau menggunakan toyol atau kaedah berkomunikasi berkesan dgn kawan2 semasa peperiksaan. dapatkan rezeki yg halal.

Tiada ulasan: