Mengenai Saya

Foto saya
focus on financial statements and cash budgeting, counseling - stress management, burn out, job satisfaction, motivation, quality management system - iso 9001:2008, leadership, entrepreneurship, university-industrial-community-alumni development, risk management

Khamis, Oktober 22, 2009

Sentiasalah Bersyukur

Pagi tadi, dalam perjalanan ke tempat kerja, saya masih lagi melayan perasaan. Bersyukur kerana masih lagi bernyawa di muka bumi ini. Bersyukur kerana masih mendapat rahmanNya di dunia ini.

Bukan semua yg kita inginkan akan kita dapat. Tetapi janganlah ianya menyebabkan kita terus putus asa dgn kehidupan kita. Memanglah, persaan putus asa akan ada tetapi janganlah ianya sentiasa dan berpanjangan. Mendapat atau tidak mendapat sesuatu bergantung kpd rezeki kita. Ianya mungkin sebagai ganjaran atau ujian atau lain2 lagi. Sama ada kita dapat atau sebaliknya, ianya adalah peringatan kpd kita. Peringatan untuk bersyukur dan insaf.

Saya suka membaca. Antara bacaan saya adalah blog2 kenalan dan rakan. Ianya mengingatkan saya bhw banyak perkara yg kita mesti bersyukur kerana ada dan juga tiada.

Tiada ulasan: