Mengenai Saya

Foto saya
focus on financial statements and cash budgeting, counseling - stress management, burn out, job satisfaction, motivation, quality management system - iso 9001:2008, leadership, entrepreneurship, university-industrial-community-alumni development, risk management

Jumaat, Oktober 16, 2009

Bangun Daripada Tidur

Setiap kali kita membuka mata daripada tidur, ucapkanlah alhamdulillah. Kerana diberi peluang oleh Allah melalui kemurahanNya untuk kita mempunyai persediaan yg lebih baik untuk hari akhirat kelak.

Pagi tadi, jam 4pagi, ibu saya memaklumkan bhw seorang drpd nenek saudara saya telah kembali kpdNya. Inna illahi wa inna illahi rajiun. Beliau berusia hampri 70tahun. beliau telah diserang angin akhmar terlebih dahulu dan 'bed-ridden' selama beberapa bulan. Pada majlis raya yg lepas saya tidak sempat berjumpa dgnnya. Beliau telah di dukung oleh anaknya ke majlis tersebut di rumah nenek saudara saya yg lain (berhadapan dgn rumahnya).

Dan saya pun sepatutnya sentiasa mengucapkan syukur kpd Allah kerana masih membenarkan saya berada di dunia ini. Kepada para pembaca dan pelawat blog saya, cukuplah dgn kesilapan kita sebelum ini, berubahlah kepada kebaikan untuk dunia dan akhirat.

Tiada ulasan: