Mengenai Saya

Foto saya
focus on financial statements and cash budgeting, counseling - stress management, burn out, job satisfaction, motivation, quality management system - iso 9001:2008, leadership, entrepreneurship, university-industrial-community-alumni development, risk management

Isnin, Oktober 12, 2009

Pangkat

Semasa makan tengahari, pakcik saya bertanya tentang kerja saya. Tanya beliau,'kerja sebagai apa sekarang?'. Lagilah dalam kepala berfikir adakah pakcik saya nak tawarkan saya kerja dgnnya.

Dia bercerita tentang kerja dan pentingnya kredibiliti. dan saya berkongsi tentang pentingnya menyedari bahawa aset adalah sumber mendapatkan hasil. Pakcik saya angguk tanda faham. Dan saya berasa susah juga nak terangkan kerja saya kepadanya. Sebab, masa 20 tahun begitu cepat ebrlalu. Saya berasa bahawa saya masih lagi di tahap rendah di alam pekerjaan. Ilmu dan pengalaman saya amatlah sedikit berbanding dgn apa yg ada pada pakcik saya. Semasa makan tengahari tadi saya tersedar, rupanya saya bukan lagi staf di tahap rendah. Tugas dan tanggungjawab saya dan amanah saya lagi besar berbanding dahulu. Saya adalah seorang pegawai ..

Walau setinggi mana pangkat saya, saya diingatkan bahawa kita perlu hormat kpd ahli keluarga yg lebih tua. Pangkat adalah antara dugaan kpd kita di dunia ini. Dan rezeki dan jodoh, hanya Allah sahaja yg tahu.

Tiada ulasan: