Mengenai Saya

Foto saya
focus on financial statements and cash budgeting, counseling - stress management, burn out, job satisfaction, motivation, quality management system - iso 9001:2008, leadership, entrepreneurship, university-industrial-community-alumni development, risk management

Rabu, Oktober 14, 2009

Bukan seperti 25 Tahun dahulu

Setelah hampir 3 bulan tidak berfutsal, semalam saya gagahkan diri turun bermain futsal. Kali ini adik2 saya tidak dapat ikut sama.

Saya lihat banyak drpd gelanggang tidak ada penghuni. Dan semasa saya sampai, kawan2 saya baru masuk ke dlm gelanggang. Oklah, cukup 10 orang. Gila, selalunya kita main pun minima 12 orang. Semasa permainan berlangsung, datang lagi beberapa orang untuk join sama. Alhamdulillah, kuranglah keperluan untuk berlari sentiasa. Tetapi entah kenapa, kawan2 dan saya, kebanyakan passing tak menjadi (macamlah selalu menjadi). Berulangkali saya bagitau kpd kawan2 saya, 25 tahun dahulu pun saya tak akan dapat kejar bola hantaran macam diberi semalam, inikan pula semalam. saya selalu nyatakan 'good intention', tapi secara fizikal tak mampu penuhi niat kawan2.

Insyaallah, saya akan cuba hadir ke setiap permainan futsal dgn kawan2 lama. Seminggu sekali macam semalam, masa seolah2 25tahun yg lepas, bersama2 kawan2 yg belajar matang bersama.

Tiada ulasan: