Mengenai Saya

Foto saya
focus on financial statements and cash budgeting, counseling - stress management, burn out, job satisfaction, motivation, quality management system - iso 9001:2008, leadership, entrepreneurship, university-industrial-community-alumni development, risk management

Khamis, Oktober 15, 2009

Cut The Duck

Terjemahan 'putus asa (angsa)' oleh seorang kawan pakcik saya. Adakah ianya sama makna dgn 'burnout'?

Apabila kita penat (fizikal, emosi dan kognitif) maka kita mungkin mudah kurang sihat. Maka sekarang saya kurang sihat mungkin kerana burnout ke? Yang mana penyebab kpd yg satu lagi. Dan selalunya apabila kita burnout, meter tenaga kita adalah di tahap yg amat rendah (kalau cerita ultraman, lampu didadanya dah menyala merah). Dan tidak sihat adalah peringatan kpd kita bhw kita perlu berehat. Kalau mengikut jadual saya pd minggu ini, memang saya perlu bekerja 7hari dari hari isnin sampailah ahad. Gila wei.

Saya recharge selalunya dgn aktiviti outdoor. Dan yg terdekat mungkin pada bulan november ni. Tapi saya akan cuba buat lawatan ke zoo melaka secepat mungkin untuk kajian terhadap tingkahlaku harimau..

Tiada ulasan: