Mengenai Saya

Foto saya
focus on financial statements and cash budgeting, counseling - stress management, burn out, job satisfaction, motivation, quality management system - iso 9001:2008, leadership, entrepreneurship, university-industrial-community-alumni development, risk management

Khamis, Oktober 29, 2009

Mesyuarat Lagi

Hari ini masa saya penuh dgn mesyuarat. Bermula dgn jam 8.30pagi dan habis pd jam 5 ptg.

Slot pertama 8.30-10.30pagi. Slot kedua 11.00-12.00tgh. Slot ketiga 12.30-2.30ptg. Slot ke4 sepatutnya mula jam 3 tetapi lambat sampai jadi saya ke slot seterusnya 3.30-4.15ptg. Jam 4.30-5.30ptg adalah yg asalnya slot ke4. Slot seterusnya mula jam 5, dan kemudian jam 6.30ptg tak sampai2 kerana hujan. Giler, gile mesyuurat hari ni.

Sepatutnya slot yg mula 4.30, 5.00 dan 6.30ptg adalah dgn pelajar. Tetapi hanya tetamu jam 4.30 aje hadir. Hmm, inilah tugas pensyarah. Saya tengok punch kad saya hari ini dan semalam, keberadaan saya di uitm hampir berjumlah 24jam untuk dua hari. kalau mcm ni, cukup 3hari sahajalah saya berada di uitm dah boleh penuhkan keperluan 38.5jam seminggu. Dab keberadaan saya hari ini sangat2 produktif sb banyak perkara tertangguh hampir dpt diselesaikan.

Oh, ya, lupa pulak saya juga bermesyuarat dgn KP saya melalui telefon agak lama juga. Hasilnya, saya berpuashati bhw siapa sebenarnya yg cakap tidak jujur dgn saya. Sudah berjaya mengenal pasti individu cakap lain dgn setiap org spt sengaja nak mengadu domba pensyarah lain. Adakah untuk kelemahan sendiri?

Tiada ulasan: