Mengenai Saya

Foto saya
focus on financial statements and cash budgeting, counseling - stress management, burn out, job satisfaction, motivation, quality management system - iso 9001:2008, leadership, entrepreneurship, university-industrial-community-alumni development, risk management

Rabu, Oktober 21, 2009

Bekerja Lagi - 2

Setelah berbincang dgn kawan2, kami terpaksa tidak dapat memenuhi jemputan pameran di zoo melaka pada hujung minggu ini. Orang dan barang sama ada kurang atau tiada untuk membolehkan pameran drpd kami adalah berkesan.

Kecewa ada, lega pun ada. Kecewa sebab cita2 nak ke zoo melaka akan tercapai. Lega kerana ada masa peribadi saya pada hujung minggu ini. Saya untuk semester ini amat jarang untuk mempunyai masa sendiri pada hujung minggu. Selalunya saya akan berada di tempat kerja sebagai fasilitator seminar. Bagaimana agaknya masa hujung minggu saya untuk semester hadapan? Jika seperti semester2 sebelum ini jawabnya, masa saya untuk hujung minggu mungkin tiada untuk peribadi. Sebabnya, pada hari sabtu dan ahad, saya sama ada menghadiri kuliah sebagai pelajar ataupun sebagai pensyarah.

Bagi yang masih lagi kurang faham, masa seorang pensyarah bukanlah hanya masa di bilik kuliah sebagai pensyarah sahaja. Masa perlu diperuntukkan untuk persediaan sebelum kuliah dan semakan selepas kuliah. Dan bukan hanya mesti pndai cakap sahaja, mesti pandai cakap sebab apa yg dicakap adalah ilmu untuk dikongsi dgn pelajar.

Tiada ulasan: