Mengenai Saya

Foto saya
focus on financial statements and cash budgeting, counseling - stress management, burn out, job satisfaction, motivation, quality management system - iso 9001:2008, leadership, entrepreneurship, university-industrial-community-alumni development, risk management

Jumaat, Oktober 23, 2009

Mesyuarat dan Maklumat

saya tak gemar hadir mesyuarat. Saya menjadi pensyarah untuk kurangkan menghadiri mesyuarat. Kebanyakan mesyuarat tidak mencapai matlamat. Ini mungkin bergantung kpd pengerusi mesyuarat.

Dalam jawatan saya sekarang saya akan hadir ke mesyuarat sama ada sebagai pengerusi, ahli, jemputan atau sebagai wakil. Begitu juga dgn majlis2 rasmi di uitm. dan jika dikaji maka saya rasa saya lebih banyak ke majlis spt ini berbanding dgn tugas sebagai seorang akademik. Lebih kepada urusan pentadbiran. Memang ada mereka yg jika tidak dijemput hadir ke masyuarat atau majlis akan terasa tidak penting. Maka mereka akan cuba dijemput ke majlis atau mesyuarat. Tetapi mereka ini apabila hadir ke majlis akan mengganggu majlis atau mesyuarat kerana tahap keilmuan mereka yg kurang sesuai dgn majlis atau mesyuarat.

Saya akan cuba buat kajian kekerapan saya dijemput hadir ke mesyuarat, kehadiran saya, dan menghadiri mesyuarat berbanding dgn pulangan (ROI). Harap tak ada yg melenting.

Tiada ulasan: