Mengenai Saya

Foto saya
focus on financial statements and cash budgeting, counseling - stress management, burn out, job satisfaction, motivation, quality management system - iso 9001:2008, leadership, entrepreneurship, university-industrial-community-alumni development, risk management

Jumaat, Oktober 23, 2009

Lalai

Kita pada setiap hari banyak dilalaikan daripada melakukan apa yg perlu utk capai tujuan/matlamat/objektif kita. Tujuan kita diadakan adalah untuk beribadah kpd Allah. Dan kita menghadapi pelbagai dugaan dan cabaran pada setiap masa yg cuba melalaikan kita drpd menjalankan amanah kita sbg hamba Allah.

Dlm menjalankan kerja seharian mencari rezeki, kita pun mudah terlalai. Internet adalah satu rekaan yg sepatutnya membantu kerja kita lebih cekap dan berkesan. Tetapi apabila kita layari internet, kita akan menghadapi pelbagai godaan yg boleh menyebabkan tugas tidak dpt diselesaikan. Antara kemudahan di internet yg jika tidak dikawal adalah FB. Maka pihak berkaitan di UiTM menghadkan kemudahan menggunakan FB di uitm. Walau pun FB ada kebaikannya, tetapi kajian mungkin menunjukkan keburukan FB lebih banyak drpd kebaikannya semasa masa bekerja.

Begitu juga dgn perkara2 lain yg telah disebut dalam agama. Muzik boleh melalaikan kita sehingga kita kpd tanggungjawab kita. Doakanlah agar kita kurang dilalaikan dlm persediaan untuk 'Hassanah di dunia dan di akhirat'.

Tiada ulasan: