Mengenai Saya

Foto saya
focus on financial statements and cash budgeting, counseling - stress management, burn out, job satisfaction, motivation, quality management system - iso 9001:2008, leadership, entrepreneurship, university-industrial-community-alumni development, risk management

Selasa, Oktober 20, 2009

Penilaian Seorang BekasPegawai

Maaf, prestasi anda tidak memuaskan. Anda gagal menjalankan tugas dan tanggungjawab. Anda tidak menjalankan amanah anda.

Anda memalukan organisasi. Anda tidak wajar memakai seragam. Anda menghitamkan namabaik mereka yang memakai seragam yang mesti dipakai dengan penu tanggungjawab dan beramanah. Anda sepatutnya menjaga dan melindungi orang lain. Sebaliknya anda telah menyalahgunakan kedudukan dan pangkat anda dengan organisasi. Anda telah merosakkan masa depan orang lain. Anda tidak layak menjadi pegawai atau petugas dengan organisasi ini. Anda ada pilihan, berhenti secara sukarela ataupun dipecat. Tetapi peringatan, akan ada mereka yang akan menjalankan tugas untuk memastikan anda tiada kaitan dengan organisasi. Kami benarkan mereka ini membersihkan namabaik organisasi.

Walau pun telah memilih untuk berhenti secara sukarela, apa yang telah dilakukan tidak dapat ditarikbalik atau dipadamkan. Mungkin kesalahan di dunia (yang masih tidak diakui oleh anda) anda terlepas darpipada keadilan. Tetapi Allah Maha Adil,pembalasan di akhirat ada lagi.

Tiada ulasan: