Mengenai Saya

Foto saya
focus on financial statements and cash budgeting, counseling - stress management, burn out, job satisfaction, motivation, quality management system - iso 9001:2008, leadership, entrepreneurship, university-industrial-community-alumni development, risk management

Selasa, Oktober 06, 2009

Bicara Tentang Jodoh

'Kalau dah jodoh, takkan ke mana' satu ungkapan yg biasa didengar bila bicara tentang jodoh. Dan banyak lagi ungkapan berkaitan jodoh.

Dan musim beraya adalah antara masa dimana tajuk jodoh banyak dibicarakan. Tambah2 lagi bila berjumpa saudara dan sahabat yg jarang kita berjumpa di masa2 lain. Soalan biasa saya terima adalah 'sorang aje ke? mana partner/pasangan/isteri/anak2?' Saya akan senyum dan bagitau,'anak2 ikut isteri atau isteri beraya ikut agenda dia'. Dan tajuk lain akan berkisar tentang bila saya akan 'settle down', atau mereka ingin perkenalkan calon2 kpd saya. Maklumlah, umur saya pun dah 24 tahun ini (baca ikut arab, kalau ikut kata Prof Zaki).Antara jawapan saya adalah 'jika dah jodoh, takkan ke mana'.

memanglah, saya sentiasa diingatkan bahawa antara ciri2 umat Nabi Muhammad s.a.w adalah mereka mempunyai pasangan melalui perkahwinan. Dan jodoh adalah antara perkara yg hanya Allah jua Yang Maha Mengetahui.

2 ulasan:

Unknown berkata...

Kawin adalah perkara yang disukai tuhan..... Jodoh memanglah di tangan kita TETAPI ia takan datang bergolek,,,, kita perlu mencarinya... Kalau ada jodoh, ianya akan berkekalan, kalu tidak ianya akan binasa.... macam cerita the sassy girl dalam astro semalam..... SELAMAT MENCARI DAN BERTEMU JODOH......

PPT berkata...

What Women Wants.....
Lakonan Mel Gibson

Atau Hitch...
Lakonan Will Smith