Mengenai Saya

Foto saya
focus on financial statements and cash budgeting, counseling - stress management, burn out, job satisfaction, motivation, quality management system - iso 9001:2008, leadership, entrepreneurship, university-industrial-community-alumni development, risk management

Sabtu, Oktober 31, 2009

Tetamu Allah - 2

Selain drpd ke Mekah, kita juga boleh menjadi tetamu Allah tanpa ke sana. Kita menjadi tetamu Allah apabila kita ke masjid. Dan apabila berada di masjid, ketenangan yg dinikmati susah hendak saya kongsi.

Saya bukanlah seorang yg ke masjid untuk solat berjemaah pada setiap waktu. Selain pada hari Jumaat, saya akan singgah di masjid selalunya apabila saya bermusafir. Dan semasa saya bermusafir juga saya mendapat idea untuk sejadah Q untuk memudahkan dibezakan diantara seseorang yg solat qasar dengan yg solat penuh.

Menjadi tetamu Allah di masjid memberi kita peluang untuk menilai pencapaian dan usaha kita sebagai hambaNya. Keberadaan di masjid juga membuat kita muhasabah diri tentang masa yg masih kita ada di dunia ini.

Moga2 kita mendapata peringatan bukan hanya semasa di masjid sahaja ataupun semasa menunaikan haji. Sebab peluang untuk memperbaiki diri bukan untuk selama2nya.

Tiada ulasan: