Mengenai Saya

Foto saya
focus on financial statements and cash budgeting, counseling - stress management, burn out, job satisfaction, motivation, quality management system - iso 9001:2008, leadership, entrepreneurship, university-industrial-community-alumni development, risk management

Khamis, Oktober 15, 2009

Transformers..

Hari ini masih lagi terasa macam transformers (robot yg boleh tukar jadi macam2, bukannya pencawang elektrik). Setiap pergerakan terasa macam robot.

Ini akibat futsal pada selasa malam yg lepas. Mungkin juga sebab selepas tu tak cukup tidur, tak sempat recover secukupnya. Dan kesannya dapat selsema (mungkin juga berjangkit drpd adik saya). Semua tu memang dah tahu. Tapi biasalahkan, manusia mudah lupa. Sebelum bersukan sepatutnya warmup secukupnya. Minum air secukupnya. Cool down selepas bersukan. Kemudian rehat secukupnya. Kalau tak sihat, minum air banyak2. makan ubat. Dan rehat secukupnya. Itu yang sepatutnya kita lakukan. Tetapi hakikatnya, bila kita terlupa, maka terimalah peringatan dlm bentuk kesihatan terganggu. Tambah2 lagi dgn usia saya yg makin kurang mudanya.

Ubat dah banyak saya makan. Tadi sempat rehat sejam. tapi nampak gaya masih lagi selsema. Ce Bad tak dapat hadir 'function' sebab dia tak sihat cikgu.

Tiada ulasan: