Mengenai Saya

Foto saya
focus on financial statements and cash budgeting, counseling - stress management, burn out, job satisfaction, motivation, quality management system - iso 9001:2008, leadership, entrepreneurship, university-industrial-community-alumni development, risk management

Jumaat, Oktober 03, 2008

Juadah Raya

Satay adalah hidangan biasa pada raya. Tidak ketinggalan kuzi dan roti, nasi dagang dan soto.

Jika di kampung, tugas saya dahulu adalah membakar satay sebelum solat raya. Bermula beberapa tahun lepas, tugas ini saya dah serahkan kpd sepupu saya (chemical engineer by qualification). Tahun ni tiada yg membakar satay di rumah Wan kerana kami beraya di lembah kelang. Dulu2 memang ambil masa nak bakar satay kerana perlu hidupkan api dahulu. Sejak beberapa tahun yg lepas, membakar satay cepat kerana kita guna pembakar elektrik. Jadi tiada lagi bau dan rasa arang dan asap pada satay.

Antara aktiviti biasa raya adalah menikmati juadah raya. Sakit perut saya pada raya pertama kerana memasukkan makanan berganda2 daripada saiz perut yg telah mengecil akibat puasa. Jadi beringat2lah bila menjamu juadah raya.

Tiada ulasan: