Mengenai Saya

Foto saya
focus on financial statements and cash budgeting, counseling - stress management, burn out, job satisfaction, motivation, quality management system - iso 9001:2008, leadership, entrepreneurship, university-industrial-community-alumni development, risk management

Selasa, Oktober 14, 2008

Pandai2lah Buat Bajet

Saya suka bertanya. Kepada pelajar, adalah kebiasaan jika saya bertanya semasa kuliah.

Saya juga suka menyibuk jika saya melihat pelajar makan dengan hanya sedikit lauk sahaja. Semasa saya di um, saya bertanya kpd seorg pelajar yg makan tengahari hanya sebungkus nasi lemak rm1.00. Air minuman diambil drpd water cooler. Saya juga akan menyibuk bila melihat pelajar makan nasi, sayur goerng dan telur lemak shj. Jawapan yg saya terima,'bajet tak cukup encik.kenalah pandai berjimat'. Maka jawapan spt ini akan menjadi peringatan kpd saya jika saya ingin boros ketika nak makan besar. Banyak manakah perlu kita makan?

Saya suka ingatkan kpd saudara dan sahabat utk pandai2lah buat bajet. Sediakan payung sebelum hujan.

Tiada ulasan: