Mengenai Saya

Foto saya
focus on financial statements and cash budgeting, counseling - stress management, burn out, job satisfaction, motivation, quality management system - iso 9001:2008, leadership, entrepreneurship, university-industrial-community-alumni development, risk management

Selasa, Oktober 07, 2008

Kekayaan

Ramai orang ingin kaya. Manusia akan melakukan pelbagai usaha (dan ada juga tipudaya) utk kaya.

Ada yg curi tulang utk kaya. Ada yg tidak masuk pejabat tetapi kad menunjukkan beliau ada di pejabat. Ada yg masuk pejabat tapi melakukan kerja tiada kaitan dgn amanahnya di organisasinya. Tapi apakah tujuan kita nak kaya di dunia? Seperti kata seorang pakcik, 'Nak menunjuk kpd siapa?'. Saya bukanlah seorang yg kaya daripada segi harta benda. Tiada kereta berjenama utama, tiada istana besar, tiada wang berjuta2.

Saya doakan agar saya sangat2 dimurahkan Allah dgn ilmu pengetahuan. Jika saya berkongsi ilmu pengetahuan yg saya ada, saya tidak akan rugi. '..tidak sama orang yg berilmu dengan orang yg tiada ilmu'. Ya Allah, tambahkanlah ilmuku.

Tiada ulasan: