Mengenai Saya

Foto saya
focus on financial statements and cash budgeting, counseling - stress management, burn out, job satisfaction, motivation, quality management system - iso 9001:2008, leadership, entrepreneurship, university-industrial-community-alumni development, risk management

Khamis, Oktober 23, 2008

Menjalankan Amanah

Sebelum ke kampus di mana pengawal tidak cam kereta kami, kami telah ke kampus lain. Layanan diterima amat berbeza.

Mungkin sebab saya dah bgtau pengarah kampus awal2 lagi kedudukan kami semasa dlm perjalanan ke kampus tersebut. Setibanya kami di pintu masuk ke kampus, kami ditahan sebentar. Bukan apa, supaya 'outrider' dapat mengiring kami ke tempat penginapan. Tetapi oleh kerana saya dah tahu tempat penginapan, saya bgtau pemandu supaya terus sahaja dgn meninggalkan kenderaan pengiring di belakang kami. Saya minta maaf kpd pengawal2. Bukan niat tidak baik tetapi bos dah sakit perut.

Kita lihat bagaimana layanan diterima berbeza jika wujudnya komunikasi secara berkesan. Maka jangan salahkan pihak lain jika kita tidak atau kurang berkomunikasi dgn mereka terlebih dahulu.

Tiada ulasan: