Mengenai Saya

Foto saya
focus on financial statements and cash budgeting, counseling - stress management, burn out, job satisfaction, motivation, quality management system - iso 9001:2008, leadership, entrepreneurship, university-industrial-community-alumni development, risk management

Selasa, Oktober 14, 2008

Kita Kaya Kita Kaya

Seperti komen seorang pembaca blog, 'siapa tak nak kaya?'. Saya tambah ' kaya dunia dan akhirat'.

Kita mempunyai pelbagai peluang untuk menjadi kaya. Kaya secara Islam atau secara bukan Islam. Kita diberi akal untuk buat pilihan, pilihlah. Saya seorang miskin daripada harta benda. Bagaimana dgn ilmu? Biarlah org lain yg menilai saya. Ada yg akan kata saya miskin ilmu. Saya setuju. Itulah antara sebab saya seronok belajar untuk menambahkan ilmu saya.

Ada saudara kpd kawan memandang rendah kpd diri kawan saya. Sebabnya, kawan saya seorg pensyarah akan buat phd tapi gaji berasa sen aje, duduk rumah flat. Saudaranya hanya setakat spm, ada 7banglo di pelbagai negara, harta bernilai berjuta2 rm. Agak2nya siapa yg kaya?

Tiada ulasan: