Mengenai Saya

Foto saya
focus on financial statements and cash budgeting, counseling - stress management, burn out, job satisfaction, motivation, quality management system - iso 9001:2008, leadership, entrepreneurship, university-industrial-community-alumni development, risk management

Selasa, Oktober 07, 2008

Kursus Perakaunan

Saya dimaklumkan bhw kursus perakaunan utk program2 tertentu yg sebelum ini ditawarkan kpd pelajar2 program berkenaan tidak akan ditawarkan lagi. Ini atas alasan dan dorongan pihak2 tertentu.

Mungkin alasan utama supaya saya tidak perlu lagi mengajar di fakulti semasa? Allah jua yang meluaskan dan menyempitkan rezeki hambaNya. Saya doakan sentiasa dikurniakan dgn rezeki yg halal. Yg rugi bukan saya tetapi mereka yg tidak berpeluang mendapat ilmu dalam perakaunan asas sebagai alat mengubah kehidupan. Dalam AlQuran ada menyebut pentingnya berkira2 dalam berurusniaga. Ini akan mengelakkan kita daripada menjadi zalim kpd makhluk Allah yg lain.

Yg saya lihat bhw mereka yg kurang minat atau tiada ilmu dlm perakaunan beria2 mencari duit tanpa menimbangkan sama ada rezeki itu adalah adil kpd pihak lain.

Tiada ulasan: