Mengenai Saya

Foto saya
focus on financial statements and cash budgeting, counseling - stress management, burn out, job satisfaction, motivation, quality management system - iso 9001:2008, leadership, entrepreneurship, university-industrial-community-alumni development, risk management

Khamis, Oktober 02, 2008

Sedekah di Syawal

Duit raya bg saya adalah sedekah. Maka yg terbaik menerimanya adalah ahli keluarga.

Duit raya adalah tanda ingatan daripada saya. Para ahli keluarga memang sedia tahu nilai duit raya saya. Yg dapat lebih adalah yg paling hampir kpd saya dan mereka yg sangat2 memerlukan. Ada ahli keluarga baru bg tau saya, 'dah enam tahun dia tidak dpt duit raya'. Anda dah jadi keluarga saya, maka sudilah kongsi sebahagian daripada rezeki Allah kpd saya.

Bersamalah kita doakan agar kita sentiasa dimurahkan oleh Allah dgn rezeki yg Halal sahaja. Jauhkanlah kita drpd rezeki yg tidak halal. Allah jua yg memurahkan rezeki dan menyempitkan rezeki hambaNya.

Tiada ulasan: