Mengenai Saya

Foto saya
focus on financial statements and cash budgeting, counseling - stress management, burn out, job satisfaction, motivation, quality management system - iso 9001:2008, leadership, entrepreneurship, university-industrial-community-alumni development, risk management

Ahad, Oktober 12, 2008

Kerjaya Impian

Di Dungun saya bertemu beberapa sahabat drpd kumpulan induksi saya. AlhamdulIllah, ramai drpd geng induksi bergiat aktif membantu membangunkan dan memajukan uitm.

Sdr Farami, bgtau saya bhw bgnya kerjaya sbg pensyarah adalah satu kerjaya impian bgnya. Saya sangat2 bersetuju. Siapa yg sanggup bayar kita utk kita majukan diri kita selain drpd majikan ipta? Kita dibayar utk baca buku, buat penyelidikan dan kajian, hadir kursus dan seminar, bentang hasil di konferensi. Kesemuanya utk meningkatkan ilmu dan harga diri kita.

Dukacita masih ada yg salah guna peluang yg diberikan sbg pensyarah. Amanah diberi tidak ditepati. Ya Allah, Jauhkanlah hambaMu ini daripada tergolong dalam mereka yg pecah amanah.

Tiada ulasan: