Mengenai Saya

Foto saya
focus on financial statements and cash budgeting, counseling - stress management, burn out, job satisfaction, motivation, quality management system - iso 9001:2008, leadership, entrepreneurship, university-industrial-community-alumni development, risk management

Selasa, Oktober 07, 2008

Kurma

Kurma adalah hidangan yg dicari2 utk berbuka puasa. Setelah Ramadan, selalunya kita akan lupakan buah kurma.

Saya suka bertanya kpd pelajar2 saya tentang khasiat kurma. Ada yg boleh jawab, ramai yg tak boleh. Sila rujuk kursus 'Nutrition' dan bertanyalah kpd pensyarah atau pakarnya. Kalau kita dapat kurma 'Ajwa' maka kita bertuah kerana ianya adalah kurma yg sangat mahal harganya (RM140 setiap kg). Selalunya saya akan dapat merasa kurma 'Ajwa' apabila ada yg sudi menghadiahkan kpd keluarga saya.

Selepas maghrib saya ke tesco shah alam. Harga kurma rhotab (basah) ditawarkan pd RM3.99 sekotak. Jadi bg sesiapa yg berminat, cepat2lah ke tesco sebelum ianya habis.

Tiada ulasan: