Mengenai Saya

Foto saya
focus on financial statements and cash budgeting, counseling - stress management, burn out, job satisfaction, motivation, quality management system - iso 9001:2008, leadership, entrepreneurship, university-industrial-community-alumni development, risk management

Isnin, Oktober 27, 2008

'Lembaga' Buku (2)

Impian saya mempunyai sebuah bilik spt perpustakaan mini. Saya ingin penuhkan dgn koleksi buku2 milik saya. Saya ingin menjadi 'lembaga' dikelilingi buku.

Sudah banyak RM saya keluarkan utk mengutip koleksi buku2 saya. Kepuasan adalah apabila berbicara dgn org lain, saya dpt menyumbangkan isi2 yg bernas hasil drpd bacaan2 saya. Org suka berkata 'saya lebih dulu makan garam' atau 'saya lebih banyak makan garam' jika ingin merendah2kan org lain. Tetapi lebih dulu makan garam atau lebih banyak makan garam tidak semestinya seseorang itu lebih berilmu drpd kita.

Pendidikan formal spt di U membolehkan kita berjimat masa utk makan lebih banyak garam berkualiti dlm tempoh yg lebih singkat. Garam2 ini kita perolehi drpd pensyarah dan buku2 yg dibaca. Maka jika seorg pensyarah tidak suka membaca mungkin bermakna akan tiba masanya, pelajarnya mungkin akan makan sodium lebih berkualiti drpd pensyarah tersebut.

Tiada ulasan: