Mengenai Saya

Foto saya
focus on financial statements and cash budgeting, counseling - stress management, burn out, job satisfaction, motivation, quality management system - iso 9001:2008, leadership, entrepreneurship, university-industrial-community-alumni development, risk management

Khamis, Oktober 02, 2008

Nilai Duit Raya

Apabila berkumpul ramai2 pada aidil fitri, kanak2 menanti dgn penuh harapan duit raya. Keluarga saya tak terkecuali.

Nilai duit raya saya bukanlah besar. Setiap tahun memang ada yg komplen, "tiap2 tahun sama aje nilainya, tak naik2". Saya senyum ajelah. Kalau sudi terima, kalau tak saya simpan aje. Hampir setiap ahli keluarga menerima duit raya drpd saya. Pelawat2 kecil turut menerima juga. Daripada tan sri sehinggalah bayi kecil, insyaAllah semuanya terima duit raya saya. Pembantu2 rumah tidak ketinggalan.

Duit raya saya bukan dalam sampul. Tiada apa yg hendak saya sorok atau rahsiakan. Telus dan ikhlas.

Tiada ulasan: