Mengenai Saya

Foto saya
focus on financial statements and cash budgeting, counseling - stress management, burn out, job satisfaction, motivation, quality management system - iso 9001:2008, leadership, entrepreneurship, university-industrial-community-alumni development, risk management

Ahad, Oktober 26, 2008

Menjalankan Amanah (4)

Selain berjumpa Azam, tuan rumah majlis, saya turut berjumpa seorg kawan lama semenjak di itm, J.

J seorg kontraktor. Tugas dia ada tempoh2 tertentu. Bayaran upah kontraktor amat lumayan. Sebulan saya, 4hari kerjanya. J juga dilatih utk beramanah spt kami yg lain. J bgtau bhw dia skrg antara kontrak. Kontrak terakhirnya, beliau menegur ketua organisasi kerana tugas J utk beramanah. Bekas ketuanya tidak suka. Saya tanya J, 'adakah anda menyesal kerana menjalankan tugas krn amanah?'. Jawab J,'tidak, malah dia akan terus bersikap demikian di masa hadapan'. Syabas J. Saya bangga menjadi sahabat seperjuangan J.

Jika difikirkan drpd sudut RM, memanglah rugi jika kerana amanah kita kehilangan RM. Tetapi, pesanan saya berulang2 kali, 'ALLAH Sahaja Yg Menentukan Rezeki kita hambaNya'.

Tiada ulasan: