Mengenai Saya

Foto saya
focus on financial statements and cash budgeting, counseling - stress management, burn out, job satisfaction, motivation, quality management system - iso 9001:2008, leadership, entrepreneurship, university-industrial-community-alumni development, risk management

Isnin, Oktober 06, 2008

Rezeki Yang Murah

Tuhan Yg Meluaskan dan Yg Menyempitkan rezeki kita. Kita berdoa semoga sentiasa dimurahkan dan diluaskan oleh Allah dgn rezeki yg halal.

Saya tidak suka lihat makanan dibazirkan. jadi saya akan pastikan saya habiskan makanan yg tersedia dihadapan saya. Tetapi jika hidangan terlampau banyak sangat, ianya boleh menyebabkan saya kekenyangan sehingga hampir 3 hari. Maka puasa juga adalah nikmat untuk belajar melawan nafsu terhadap makanan yg pelbagai juadah dan rasa.

Bagi saya, kalau dah ada karbohidrat, protein dan fibre, dah lengkap juadah saya. Makanlah secara sederhana dan berhentilah sebelum kita kenyang. Elakkan mati kerana terlampau kenyang.

Tiada ulasan: