Mengenai Saya

Foto saya
focus on financial statements and cash budgeting, counseling - stress management, burn out, job satisfaction, motivation, quality management system - iso 9001:2008, leadership, entrepreneurship, university-industrial-community-alumni development, risk management

Selasa, Oktober 14, 2008

Nilai RM1.20

Setiap sem saya akan berkongsi pengalaman saya ini dgn para pelajar. Semoga ianya menjadi peringatan bersama.

Semasa saya belajar di itm, saya berulangalik dari rumah saya. Saya akan menaiki bas di federal highway berhampiran fakulti AD. Tambang bas masa tu RM1.00 sehala. Saya akan turun di pj dekat kilang trebor lama, jln 222. Dalam perjalanan balik ke rumah, saya akan bersua dgn mamak menjual mee goreng dan rojak melalui basikal roda tiganya. Beberapa kali saya terpaksa tangguhkan niat merasai mee goreng bernilai rm1.20 kerana selalunya duit saya tak cukup utk membeli sebungkus mee goreng mamak.

Sekarang jika saya lalu di jalan tersebut, saya cuba cari mamak tersebut. Tapi mungkin dah tiada. Nilai rm1.20 adalah berbeza kpd individu.

Tiada ulasan: