Mengenai Saya

Foto saya
focus on financial statements and cash budgeting, counseling - stress management, burn out, job satisfaction, motivation, quality management system - iso 9001:2008, leadership, entrepreneurship, university-industrial-community-alumni development, risk management

Rabu, Oktober 08, 2008

Meraikan Tetamu

Kita dinasihatkan meraikan tetamu. Khutbah pd hari jumaat lepas di masjid berhampiran rumah saya memaklumkan kpd para hadirin utk meraikan tetamu.

Saya dan rakan2 drpd uitm telah diraikan oleh ceo sebuah kolej bersekutu uitm (kb) sempena lawatan kami ke kb tersebut. Bagaimanakah kami diraikan? Saya amat berpuashati dgn cara kami diraikan. Tiada tembakan 21 das atau pembakaran mercun. Cukuplah dgn cara sambutan yg memberi mesej bhw kehadiran kami dialu2kan tuan rumah. Kami dijamu dgn makan pagi, tegahari dan minum teh. Dah terlebih bilangan saya selalu makan dlm sehari. Kami makan apa yg pegawai tertinggi kb nikmati. Tiada kurang, tiada lebih.

AlhamdulIllah. Sebagai tetamu kita ingin elakkan menyusahkan dan membebankan tuan rumah. Janganlah kehadiran kita menyeksa tuan rumah.

Tiada ulasan: