Mengenai Saya

Foto saya
focus on financial statements and cash budgeting, counseling - stress management, burn out, job satisfaction, motivation, quality management system - iso 9001:2008, leadership, entrepreneurship, university-industrial-community-alumni development, risk management

Selasa, Oktober 07, 2008

Kuliah Perakaunan 07102008

Tadi saya baru selesai kelas perakaunan dgn pelajar sem 1 SR221/sr223. Pada asalnya hanya ada 3pelajar dlm kelas.

Setelah berkomunikasi, bertambah lagi 3pelajar. Puncanya adalah masalah komunikasi. Ramai yg salahfaham bhw hari ini tiada kelas perakaunan. Saya mengadakan perbincangan sebelum kelas dgn beberapa pensyarah tentang impak kursus perakaunan kpd graduan fsr. Ada yg mengatakan bhw 'dah belajar keusahawanan, tak perlu lagi kursus perakaunan'. Jawapan kwn2 dan saudara2 saya, 'itu alasan org yg b***h'. Saya bgtau, utk semester ini kita lihat pelajar menyediakan 'business plan' tanpa merujuk kpd saya.

Komunikasi adalah penting dlm hidup. Membaca adalah satu bentuk komunikasi. Belajar adalah satu komunikasi. Komunikasi membantu meningkatkan ilmu. Tapi cakap kosong2 adalah cakap tong kosong.

Tiada ulasan: