Mengenai Saya

Foto saya
focus on financial statements and cash budgeting, counseling - stress management, burn out, job satisfaction, motivation, quality management system - iso 9001:2008, leadership, entrepreneurship, university-industrial-community-alumni development, risk management

Isnin, Oktober 27, 2008

'Sahabat' Lama

Antara karangan yg saya baca adalah cerita kembara Tintin. Tintin adalah sahabat lama saya sejak 1970'an.

Seronok bila berjumpa semula dgn buku/komik Tintin. Dahulunya berharga RM7.50. Memang mahal jika dibandingkan dgn nilai duit pada tahun 70an. Saya mula membaca Tintin sejak sekolah rendah. Maka hidup kembara saya turut melalui kembara Tintin. Di jualan MPH, saya beli beberapa buah buku Tintin. Cerita lama, bila membacanya mengembalikan saya kpd tahun 70an dan 80an. Harga buku Tintin sekarang RM70++, buku kompilasi RM90++. Maka apabila harga gudang utk kompilasi RM42, saya beli beberapa buah.

Membaca bukan hanya utk meningkatkan ilmu, ianya adalah satu bentuk rekreasi. Dalam kaunseling, membaca buku adalah satu bentuk biblioterapi, iaitu pengajaran dan pembelajaran melalui buku.

Tiada ulasan: