Mengenai Saya

Foto saya
focus on financial statements and cash budgeting, counseling - stress management, burn out, job satisfaction, motivation, quality management system - iso 9001:2008, leadership, entrepreneurship, university-industrial-community-alumni development, risk management

Rabu, Oktober 08, 2008

Sentiasa Berusaha

Saya menemuduga beberapa pelajar kolej bersekutu uitm. Secara ikhlas mereka menjawab bhw mereka selesa berada di kolej bersekutu uitm. Mereka ingin meneruskan pengajian di peringkat sarjana muda selepas mendapat diploma.

Saya bangga dgn sikap mereka ini. Walau pun tidak dpt terus ke ipta atau uitm, mereka berusaha utk membolehkan mereka menjadi pelajar ipt. Mereka berusaha lebih sedikit melalui spt mendapat kelayakan pra diploma dahulu sebelum mengambil diploma. Maka mereka tidak kenal erti putus asa.

Jika ada yg berkata pelajar melayu kurang berusaha utk memajukan diri adalah satu kenyataan silap. Banyak contoh yg telah saya temui dimana gagal kali pertama bukan gagal selama2nya.

Tiada ulasan: